W przypadku stwierdzenia wady towaru kupujący posiada dwie, równolegle istniejące, alternatywne drogi składania reklamacji. Możliwe jest oparcie roszczeń na zasadach:

 

RĘKOJMI

tj. uprawnienie przysługujace konsumentowi wobec sprzedającego wynikające z ustawy kodeks cywilny

 

lub

 

GWARANCJI

tj. uprawnienie przysługujace konsumentowi wynikające z ewentualnie wydanej karty gwarancyjnej wobec podmiotu wskazanego w dokumentcie jako gwarant np. producent, dystrybutor, serwis itp.

 

Pamietaj!

 

O wyborze drogi reklamacyjnej decyduje kupujący, a nie sprzedawca

 

W zależności od wyboru jednej z ww. dróg dochodzenia roszczeń, zastosowanie bedą miały odmienne uregulowania w zakresie np. dopuszczalnych żądań reklamacyjnych, terminu rozpatrzenia reklamacji, terminu realizacji roszczeń, czasu odpowiedzialności itp.  

 

Przed podjęciem decyzji zapozanaj się z zapisami karty gwarancyjnej (o ile została wydana) oraz porównaj te zapisy z uprawnieniami przysługującymi każdemu kupującemu z tytułu rękojmi 

Nasza witryna wykorzystuje pliki cookies, m.in. w celach statystycznych. Jeżeli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej na ten temat...