Aktualności

Konsumencie, w trakcie wyczekiwanego urlopu, pamiętaj o swoich prawach
Konsumencie, w trakcie wyczekiwanego urlopu, pamiętaj o swoich prawach
26 czerwca 2020 12:45
  Dziś rozpoczynają się wakacje. Czas beztroskiego wypoczynku! Warto zatem uporządkować wiedzę o prawach przysługujących konsumentowi.    Wakacje zorganizowane - imprezy turystyczne   Umowa Umowa zawarta z organizatorem musi być przejrzysta i...
Od jutra wznawiamy obsługę konsumentów
Od jutra wznawiamy obsługę konsumentów
2 czerwca 2020 12:20
  Informujemy, że od 3 czerwca 2020 roku wznawiamy obsługę klientów w naszym biurze.   Ważne !!! Dbając o bezpieczeństwo konsumentów i pracowników biura, informujemy o obowiązujących zasadach: zachowaj dystans społeczny pamiętaj o zasłonięciu...
Przedsiębiorco poznaj swoje prawa
Przedsiębiorco poznaj swoje prawa
29 maja 2020 9:28
Od 1 czerwca 2020 roku niektórzy przedsiębiorcy zyskają nowe uprawnienia przysługujące dotychczas wyłącznie konsumentom. Wyjaśniamy, co i jak …
Czy można zrezygnować z imprezy turystycznej z powodu koronawirusa?
Czy można zrezygnować z imprezy turystycznej z powodu koronawirusa?
17 maja 2020 14:46
  Stanowisko WHO 30 stycznia 2020 roku Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) po spotkaniu komitetu kryzysowego ogłosiła, że rozprzestrzenianie się koronawirusa stanowi obecnie zagrożenie zdrowia publicznego o zasięgu międzynarodowym . Decyzja WHO uruchamia zalecenia dla wszystkich...
ZAWIESZENIE OBSŁUGI KLIENTÓW
ZAWIESZENIE OBSŁUGI KLIENTÓW
17 maja 2020 0:00
  BIURO NIECZYNNE.   W związku z nadzwyczajną sytuacją oraz ryzykiem rozprzestrzeniania się koronawirusa w okresie od 16 marca do ODWOŁANIA: poradę uzyskasz wyłącznie :   telefonicznie :        32 780-50-63, 32...
Nowe zasady rozliczeń między organizatorami imprez turystycznych a podróżnymi
Nowe zasady rozliczeń między organizatorami imprez turystycznych a podróżnymi
14 kwietnia 2020 21:55
  Przepisy dotychczasowe Pamiętamy, że w przypadku zaistnienia nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności, umowa może zostać rozwiązana przez konsumenta w formie odstąpienia, lub też przez organizatora , który, z tożsamych przyczyn, nie może zrealizować umowy. W każdym...
Edukacja konsumencka w nowej formie. Zapraszamy do oglądania!
Edukacja konsumencka w nowej formie. Zapraszamy do oglądania!
8 kwietnia 2020 23:27
W obecnej wyjątkowej rzeczywistości podjęliśmy wyzwanie odpowiedzi na pytanie: jak bezpieczne funkcjonować w czasie epidemii? Edukacja konsumencka realizowana również w tak szczególnym okresie, w naszej ocenie, wpisuje się w pozostałe działania Urzędu Miasta w Tychach...
Uzupełnienie artykułu o opłacie czesnego za żłobek lub przedszkole
Uzupełnienie artykułu o opłacie czesnego za żłobek lub przedszkole
3 kwietnia 2020 12:53
  Po publikacji w dniu 25 marca br. artykułu „Opłata za żłobek/przedszkole w okresie epidemii”, do biura rzecznika wpływają dodatkowe zapytania, zarówno ze strony rodziców, ale i osób prowadzących placówki oświatowe, odnośnie sposobu rozliczania...
Opłata za żłobek lub przedszkole w okresie epidemii
Opłata za żłobek lub przedszkole w okresie epidemii
25 marca 2020 18:48
Czy rodzic ma obowiązek zapłacić czesne za prywatny żłobek lub przedszkole w okresie zamknięcia placówek?   Czesne jest opłatą stałą wnoszoną przez rodziców za gotowość placówki do świadczenia usługi opiekuńczej. W obecnej sytuacji, wobec braku takiej gotowości...
Prawa konsumenta w czasach koronawirusa   
Prawa konsumenta w czasach koronawirusa  
17 marca 2020 13:18
Sytuacja w kraju sprzyja nieuczciwym działaniom niektórych przedsiębiorców liczących na szybki zysk. Konsumenci powinni zatem zachować szczególną ostrożność!
Nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Jeżeli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Treść polityki prywatności, a także informacje o tym, w jaki sposób przetwarzamy Twoje dane osobowe w Urzędzie Miasta Tychy oraz jakie masz związane z tym prawa znajdziesz tutaj. Kontynuowanie przeglądania naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza, że akceptujesz stosowanie plików cookies.