Aktualności

Informacja o cookies

14.06.12

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym możliwe jest ukrycie informacji o używaniu ciasteczek (pasek na dole strony) osobom, które już się z nią zapoznały i kliknęły przycisk OK,...

Koniec z problemem podwójnego ubezpieczenia

27.02.12

W dniu 11 lutego 2012 roku weszły w życie przepisy zmieniające ustawę o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych, zwaną dalej Ustawą. Poniżej postaram się przedstawić najważniejsze zmiany wynikające z ostatniej noweliz

Zawiadomienie złożone przez Rzecznika Konsumentów w Tychach zakończone sukcesem

13.01.12

Zawiadomienie złożone przez Miejskego Rzecznika Konsumentów w Tychach dotyczące podejrzenia stosowania przez spółkę Internetq Poland nieuczciwych praktyk rynkowych polegających na wprowadzaniu konsumentów w błąd w konkursie  "BMW od Orange. Druga edycja" doprowadziło do ukarania przez Urząd Ochrony

Zimowa akcja UOKiK: "Nie bądź jeleń, weź paragon"

12.01.12

Trochę czasu, znajomość podstawowych praw konsumentów oraz dowód zakupu – to niezbędny zestaw podczas składania reklamacji. Łatwiej dochodzić swoich praw, gdy mamy paragon. Warto o tym pamiętać, kupując nie tylko na zimowych wyprzedażach

Nowe zasady udzielania kredytów konsumenckich

05.01.12

18 grudnia 2011 roku weszły w życie nowe przepisy regulujące zasady udzielania kredytów konsumenckich - ustawa z dnia 12 maja 2011 roku o kredycie konsumenckim. Przez kredyt konsumencki rozumie się natomiast każdy kredyt zaciągnięty na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej, jak r

Czy można zwrócić niechciany prezent?

05.01.12

W grudniu 2011 roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przeprowadził badania, w wyniku których sprawdzono wiedzę konsumentów w zakresie przysługujących im praw. Aż 37% respondentów w przeprowadzonej ankiecie było błędnie przekonanych o przysługującym im prawie do zwrotu towaru, który jest niet

"Kupuj bez ryzyka" - nowa kampania edukacyjna Stowarzyszenia Konsumentów Polskich

04.10.11

Wybuchająca zapalniczka, grzechotka, z której groszki wpadają wprost do malutkiej buzi dziecka, niebezpieczny samochód – niestety, my konsumenci nie możemy się czuć całkiem bezpieczni...

Akcja UOKiK "Nie bądź jeleń, weź paragon"

11.07.11

Ministerstwo Finansów i Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w ramach akcji "Nie bądź jeleń, weź paragon" przypominają o konieczności wystawiania oraz przechowywania paragonów. Dowód zakupu musimy otrzymać niezależnie od miejsca sprzedaży produktu. Musi nam go wydać m.in. sprzedawca w sklepie, n

O czym należy pamiętać przed urlopem?

13.06.11

W związku ze zbliżającym się okresem urlopowym Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina o prawach i obowiązkach konsumentów związanych z usługami turystycznymi. Na stronie internetowej: ...

Kara dla biura poróży Itaka

13.06.11

W wyniku przeprowadzonej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów kontroli stwierdzono, że organizator, biuro podróży Itaka, nie podawał rzetelnych i pełnych informacji, m.in. na temat...

Nasza witryna wykorzystuje pliki cookies, m.in. w celach statystycznych. Jeżeli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej na ten temat...