Aktualności

Koniec z problemem podwójnego ubezpieczenia

27.02.12

W dniu 11 lutego 2012 roku weszły w życie przepisy zmieniające ustawę o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych, zwaną dalej Ustawą. Poniżej postaram się przedstawić najważniejsze zmiany wynikające z ostatniej noweliz

Zawiadomienie złożone przez Rzecznika Konsumentów w Tychach zakończone sukcesem

13.01.12

Zawiadomienie złożone przez Miejskego Rzecznika Konsumentów w Tychach dotyczące podejrzenia stosowania przez spółkę Internetq Poland nieuczciwych praktyk rynkowych polegających na wprowadzaniu konsumentów w błąd w konkursie  "BMW od Orange. Druga edycja" doprowadziło do ukarania przez Urząd Ochrony

Zimowa akcja UOKiK: "Nie bądź jeleń, weź paragon"

12.01.12

Trochę czasu, znajomość podstawowych praw konsumentów oraz dowód zakupu – to niezbędny zestaw podczas składania reklamacji. Łatwiej dochodzić swoich praw, gdy mamy paragon. Warto o tym pamiętać, kupując nie tylko na zimowych wyprzedażach

Nowe zasady udzielania kredytów konsumenckich

05.01.12

18 grudnia 2011 roku weszły w życie nowe przepisy regulujące zasady udzielania kredytów konsumenckich - ustawa z dnia 12 maja 2011 roku o kredycie konsumenckim. Przez kredyt konsumencki rozumie się natomiast każdy kredyt zaciągnięty na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej, jak r

Czy można zwrócić niechciany prezent?

05.01.12

W grudniu 2011 roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przeprowadził badania, w wyniku których sprawdzono wiedzę konsumentów w zakresie przysługujących im praw. Aż 37% respondentów w przeprowadzonej ankiecie było błędnie przekonanych o przysługującym im prawie do zwrotu towaru, który jest niet

"Kupuj bez ryzyka" - nowa kampania edukacyjna Stowarzyszenia Konsumentów Polskich

04.10.11

Wybuchająca zapalniczka, grzechotka, z której groszki wpadają wprost do malutkiej buzi dziecka, niebezpieczny samochód – niestety, my konsumenci nie możemy się czuć całkiem bezpieczni...

Akcja UOKiK "Nie bądź jeleń, weź paragon"

11.07.11

Ministerstwo Finansów i Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w ramach akcji "Nie bądź jeleń, weź paragon" przypominają o konieczności wystawiania oraz przechowywania paragonów. Dowód zakupu musimy otrzymać niezależnie od miejsca sprzedaży produktu. Musi nam go wydać m.in. sprzedawca w sklepie, n

O czym należy pamiętać przed urlopem?

13.06.11

W związku ze zbliżającym się okresem urlopowym Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina o prawach i obowiązkach konsumentów związanych z usługami turystycznymi. Na stronie internetowej: ...

Kara dla biura poróży Itaka

13.06.11

W wyniku przeprowadzonej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów kontroli stwierdzono, że organizator, biuro podróży Itaka, nie podawał rzetelnych i pełnych informacji, m.in. na temat...

Czy możliwy jest zwrot towaru do sklepu?

19.04.11

Bardzo często zdarza się, że po dokonanych zakupach dochodzimy do wniosku, że zakupiony towar nie jest nam potrzebny, przestał nam się podobać bądź okazał się być nietrafionym prezentem. Konsumenci...

Nasza witryna wykorzystuje pliki cookies, m.in. w celach statystycznych. Jeżeli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Dowiedz się w jaki sposób przetwarzamy Twoje dane osobowe w Urzędzie Miasta Tychy oraz jakie masz związane z tym prawa. WEJDŹ » ×