Aktualności

Konsumentowi zawsze przysługuje prawo do złożenia pisemnego odwołania, gdy nie zgadza się z decyzją o sposobie rozpatrzenia reklamacji przez sprzedawcę. Ww. uprawnienie dotyczy każdego rodzaju reklamacji (obuwia, odzieży, usługi telekomunikacyjnej, sprzętu agd i rtv itd.)

 

Termin na złożenie odwołania.

 

Przepisy nie określają terminu na złożenie odwołania. Konsumenta wiążą jedynie terminy wynikające z kodeksu cywilnego dotyczące przedawnienia roszczeń (art.117-118kc). Najkorzystniejszym rozwiązaniem dla konsumenta jest jednakże złożenie odwołania w możliwie najkrótszym terminie, bez zbędnej zwłoki.

 

Budowa pisma.

 

Odwołanie powinno zawierać podstawowe informacje dot. nadawcy (lewy górny róg), datę sporządzenia pisma (prawy górny róg) oraz dane adresata (z prawej strony poniżej daty).

Pismo składa się z trzech części: wstęp, rozwinięcie, zakończenie.

 

Wstęp: należy zamieścić tutaj informację, iż nie zgadzamy się z decyzją sprzedawcy dotyczącą konkretnego zgłoszenia reklamacyjnego (najlepiej podać jego numer) oraz wnieść o jej ponowne rozpatrzenie.

Rozwinięcie: to uzasadnienie wniosku o ponowne rozpatrzenie reklamacji, przedstawić swoje argumenty oraz odnieść się do ewentualnych zarzutów sprzedawcy, można także przytoczyć przepisy prawa mające zastosowanie w sprawie. Właściwie uzasadnienie może być kluczowe dla uzyskania zmiany decyzji przedsiębiorcy.

Zakończenie: w tej części należy przypomnieć o swoim żądaniu reklamacyjnym oraz wyznaczyć termin (dowolny, nie wynika z przepisów prawa) na udzielenie odpowiedzi na odwołanie. 

 

 

Wzór odwołania: 

 

 

Nasza witryna wykorzystuje pliki cookies, m.in. w celach statystycznych. Jeżeli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Dowiedz się w jaki sposób przetwarzamy Twoje dane osobowe w Urzędzie Miasta Tychy oraz jakie masz związane z tym prawa. WEJDŹ » ×