Aktualności

Zawiadomienie złożone przez Miejskego Rzecznika Konsumentów w Tychach dotyczące podejrzenia stosowania przez spółkę Internetq Poland nieuczciwych praktyk rynkowych polegających na wprowadzaniu konsumentów w błąd w konkursie  "BMW od Orange. Druga edycja" doprowadziło do ukarania przez Urząd Ochrony

Prezes Urzędu stwierdziła, że spółka Internetq Poland stosowała nieuczciwe praktyki rynkowe, wysyłając smsy zachęcające do udziału w loterii BMW od Orange Druga Edycja. Postępowanie przeciwko przedsiębiorcy zostało wszczęte w czerwcu 2011 roku po zawiadomieniu przez Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Tychach, ponadto do UOKiK docierało wiele skarg od konsumentów. Urząd przeanalizował regulamin konkursu oraz wzory wiadomości wysyłanych uczestnikom. Wątpliwości Prezes UOKiK wzbudziły smsy, które otrzymywali konsumenci: informowały one o wygraniu samochodu. Wynikało z nich, że warunkiem przyznania nagrody było odesłanie wiadomości. Np. Dzial Nagrod prosi o nadanie potwierdzenia. Dotyczy odbioru nagrody. Prosze wyslac BMW na 7400 (4,88zl). Serdecznie gratulujemy. Tymczasem, odesłanie sms-a gwarantowało jedynie udział w losowaniu samochodu.

UOKiK przypomnina, że niezgodne z prawem jest wywoływanie wrażenia, że konsument bezwarunkowo wygra nagrodę np. po wysłaniu smsa, wykonaniu telefonu, wysłaniu listu, gdy w rzeczywistości odbywa się to na innych zasadach.

Prezes UOKiK stwierdziła, że spółka Internetq Poland naruszyła zbiorowe interesy konsumentów i nałożyła karę ponad 338 tys. zł. Decyzja nie jest ostateczna. Przedsiębiorca ma prawo odwołać się do sądu.

 

 

Źródło:

materiały prasowe UOKiK

Nasza witryna wykorzystuje pliki cookies, m.in. w celach statystycznych. Jeżeli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Dowiedz się w jaki sposób przetwarzamy Twoje dane osobowe w Urzędzie Miasta Tychy oraz jakie masz związane z tym prawa. WEJDŹ » ×