Zasady udzielania porad i informacji prawnych
10 września 2015 16:06
- Informacji i porad prawnych udziela się w formie:
- ustnej podczas osobistego zgłoszenia
- telefonicznej pod numerami tel. 32 776 36 77
- drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej ePUAP – o ile Wnioskodawca posiada bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany kwalifikowanym certyfikatem lub podpis elektroniczny złożony z wykorzystaniem Profilu Zaufanego ePUAP
- pisemnej na wniosek konsumenta
- Termin udzielenia odpowiedzi:
- bez zbędnej zwłoki
- rzecznik udziela odpowiedzi na wnioski konsumentów w kolejności wpływu
- okres oczekiwania na odpowiedź zależy od charakteru i stopnia skomplikowania sprawy
- Rzecznik udziela porad i informacji prawnych wyłącznie konsumentom tj.osobom fizycznym, dokonującym z przedsębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z ich działalnością gospodarczą lub zawodową (art. 221 kodeksu cywilnego) zamieszkałym w Tychach
- Rzecznik nie udziela porad i informacji prawnych w zakresie:
- prawa pracy i ubezpieczeń społecznych,
- ochrony danych osobowych,
- sporów z przedsiębiorcą zagranicznym,
- praw pacjenta,
- prawa spółdzielczego,
- naruszenia dóbr osobistych,
- upadłości konsumenckiej
- Koszty:
- Porady i informacje prawne udzielane są bezpłatne.