Rekompensaty dla klientów Nowa Telefonia
17 października 2019 10:12
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów 20 sierpnia 2019 roku wydał decyzję numer RKR - 2/2019 wobec spółki Nowa Telefonia z Warszawy oferującej usługi telekomunikacyjne.
Ze skarg skierowanych do UOKiK wynikało, że przedstawiciele Nowej Telefonii mogli wprowadzać konsumentów w błąd sugerując, że reprezentują ich dotychczasowego operatora, który oferuje im zmianę warunków na korzystniejsze.
Jeśli zatem w okresie od 2016 roku do sierpnia 2019 roku złożyłeś reklamację lub skargę na podszywanie się przez Nową Telefonię pod twojego dotychczasowego operatora, przysługuje Ci:
- 60 zł rekompensaty dla każdego klienta, który złożył reklamację do firmy lub skargę np. do UOKiK czy rzecznika konsumentów,
- zwrot zapłaconych kar tym konsumentom, którzy po odrzuceniu lub nierozpatrzeniu reklamacji czy skargi rozwiązali umowy z Nową Telefonią,
- umożliwienie rozwiązania umowy bez ponoszenia kosztów osobom, które po odrzuceniu lub nierozpatrzeniu reklamacji czy skargi nadal są abonentami firmy.
Prezes UOKiK zobowiązał Spółkę do zawiadomienia konsumentów listem poleconym o przysługujących im rekompensatach.