Edukacja konsumencka w nowej formie. Zapraszamy do oglądania!
W obecnej wyjątkowej rzeczywistości podjęliśmy wyzwanie odpowiedzi na pytanie: jak bezpieczne funkcjonować w czasie epidemii?
Edukacja konsumencka realizowana również w tak szczególnym okresie, w naszej ocenie, wpisuje się w pozostałe działania Urzędu Miasta w Tychach wspierające mieszkańców w walce o nasze bezpieczeństwo.
Wspólne działania z przedstawicielami Dziennego Domu Pomocy Społecznej WRZOS w Tychach zaowocowały przygotowaniem cyklu nagrań skierowanych w szczególności do seniorów dotyczącego bezpieczeństwa osób starszych.
Drodzy Seniorzy, jesteście wyjątkową grupą konsumentów. Szczególnie wrażliwą, obdarzającą swoim zaufaniem osoby odwiedzające Państwa w domach, przedstawicieli różnych firm i instytucji. Niemalże każdego dnia informowaliście nas Państwo o rozmaitych oszukańczych praktykach. Dlatego tak dużą wagę przywiązywaliśmy do edukacji seniorów w Tychach.
Dotychczas spotykaliśmy się z Państwem bezpośrednio. Odwiedzaliśmy kluby seniora, domy opieki czy Uniwersytet III Wieku. Wielu seniorów odwiedzało nas w biurze, dzieląc się swoimi problemami. Wspólnie staraliśmy się znaleźć ich rozwiązanie.
Dziś przyszło nam funkcjonować w zupełnie innym świecie. To czas ograniczeń w swobodnym poruszaniu się, to robienie zakupów wg ściśle określonych reguł, zamknięcie niektórych sklepów czy nawet izolacja od najbliższych – to wszystko dla dobra wspólnego – ochrony naszego zdrowia i życia.
Poza Państwa zdrowiem chcielibyśmy również, Drodzy Seniorzy, zadbać o bezpieczeństwo Waszych finansów. Dlatego też chciałybyśmy podzielić się z Państwem informacjami o zagrożeniach, z jakimi mogą się Państwo obecnie spotkać.
Chcemy wierzyć, że Państwo, jako świadomi konsumenci podejmując racjonalne decyzje w nowej rzeczywistości zminimalizują ryzyko, nie tylko narażenia Państwa finansów, ale i utraty zdrowia.
Zapraszamy do oglądania pierwszego nagrania dotyczącego rezygnacji z imprez turystycznych:
W drugim filmiku chcielibyśmy Państwu przybliżyć zagrożenia oraz przypomnieć o prawach konsumentów związanych z zaproszeniami na pokazy oraz ofertami składanymi przez akwizytorów, szczególnie obecnie, w trakcie trwającej pandemii koronawirusa. Narażone na oszustwa i nieuczciwe praktyki niektórych przedsiębiorców, są zwłaszcza osoby starsze. Zapraszam do oglądania!
Zapraszamy Państwa do obejrzenia trzeciego filmiku z serii „Miejski Rzecznik Konsumentów radzi”. Tym razem przybliżymy Państwu zagrożenia związane z zakupami na odległość. Postaramy się znaleźć odpowiedzi na pytania: Na co zwrócić uwagę, zanim klikniesz „Kup teraz”?, Czy mogę zrezygnować z towaru zakupionego przez internet? A co z paczkami z Chin?.
Czwarty, ostatni film z cyklu "Miejski Rzecznik konsumentów radzi" dotyczy spraw finansowych, często niełatwych i złożonych. Przybliżymy więc jedynie wstępnie zagadnienia związane ze spłatą zobowiązań. Sprawy te wymagają każdorazowo szczegółowej analizy oraz poszukiwania rozwiązań dostosowanych do potrzeb indywidualnego konsumenta.
Życzymy Państwu dużo zdrowia.