Twoje wakacje zostały odwołane z powodu Covid-19? Dowiedz się jak odzyskać pieniądze.
Od 1 października 2020 roku konsumenci mogą ubiegać się o zwrot równowartości ceny zakupionej imprezy turystycznej z Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego (TFG).
Kiedy przysługuje
O zwrot można się ubiegać wyłącznie w sytuacji, gdy organizator nie zrealizował imprezy turystycznej z powodu zagrożenia epidemiologicznego w związku z COVID-19, a podróżnemu nie zwrócono środków ani nie wydano vouchera.
Wniosek musi zostać złożony zarówno przez podróżnego, jak i organizatora, z którym podróżny zawarł umowę.
Rezygnacja z wyjazdu wyłącznie z powodu obaw o swoje zdrowie nie stanowi podstawy do uzyskania zwrotu.
Komu przysługuje
Wsparcie przysługuje podróżnemu, który zawarł umowę o udział w imprezie turystycznej (proces nie przewiduje udziału pełnomocnika).
Co należy zrobić
Celem otrzymania zwrotu konieczne jest zarejestrowanie się przez konsumenta na stronie TFG. Po zalogowaniu do konta należy skorzystać z opcji „złóż wniosek”. Szczegóły tutaj.
Pamiętaj!
Dodatkowe ubezpieczenie nie jest częścią składową imprezy turystycznej, fundusz nie dokonuje zwrotów w tym zakresie.
W przypadku braku możliwości skontaktowania się z organizatorem powiadom o tym fakcie Urząd Marszałkowski właściwy dla siedziby organizatora.
Informacje kontaktowe
Szczegółowe informacje otrzymasz od TFG pod numerem:
(22) 445 12 34 lub (22) 255 23 23.
Infolinia jest odstępna od poniedziałku do piątku w gidzinach od 8:00 do 20:00.
Dodatkowe informacje oraz instrukcja postępowania (rejestracja, logowanie, złożenie wniosku) znajdują się tutaj.
Podstawa prawna