Kara dla Autocentrum AAA Auto
Długo czekaliśmy na wynik postępowania prowadzonego przez UOKiK, ale oto są dwie decyzje zakazujące nieuczciwych praktyk i niedozwolonych zapisów w umowach stosowanych przez znaną sieć komisów samochodowych Autocentrum AAA Auto i aż 72 miliony złotych kary #RobiWrażenie
Zgodnie z decyzjami Prezesa UOKiK:
sprzedawca wprowadzał klientów w błąd, co do ceny pojazdu, nie informując, iż w jej skład wliczono cenę ubezpieczenia Carlife - była ona dodawana w ramach zniżki w cenie pojazdu. W razie rezygnacji z ubezpieczenia, pieniądze z polisy wracały do komisu i nie były zwracane klientowi. Spółka zaniżała cenę samochodu na fakturze, co mogło mieć znaczenie w przypadku określania jego wartości lub w razie zgłaszania roszczeń reklamacyjnych wobec spółki.
spółka pomijała informację, że do ceny pojazdu doliczona będzie obowiązkowa opłata za „dodatkową obsługę klienta” w wysokości 1298 zł konsumenci byli zobowiązani do zapłaty dodatkowych kosztów, o których wysokości nie wiedzieli i których się nie spodziewali
wraz z umową sprzedaży kupujący musieli podpisać oświadczenia zawarte w Protokole Sprzedaży, potwierdzające, że sprawdzili stan techniczny pojazdu. Postanowienia zakładały, że kupujący wykonał jazdę próbną samochodem i była ona wystarczająca do zweryfikowania wszystkich parametrów auta. Klienci nie mogli wyrazić odmiennego stanowiska, nawet jeśli jazda próbna się nie odbyła lub nie mieli wystarczającej wiedzy pozwalającej ocenić stan pojazdu. W ten sposób przedsiębiorca unikał odpowiedzialności za ewentualne usterki.
źródło informacji oraz treść decyzji: https://uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=20276