5 stycznia 2012 10:03

W grudniu 2011 roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przeprowadził badania, w wyniku których sprawdzono wiedzę konsumentów w zakresie przysługujących im praw. Aż 37% respondentów w przeprowadzonej ankiecie było błędnie przekonanych o przysługującym im prawie do zwrotu towaru, który jest niet

W związku z powyższym przypominamy:

  • dokonując zakupu towaru, a zwłaszcza prezentu, należy się upewnić, czy możemy go zwrócić lub wymienić - sklep nie ma bowiem obowiązku przyjęcia zwrotu towaru pełnowartościowego- JEST TO JEDYNIE DOBRA WOLA SPRZEDAWCY.
  • towar zakupiony w promocji podlega reklamacji na takich samych zasadach jak produkty, których nie dotyczą obniżki. Jedynym wyjątkiem jest sytuacja, gdy konsument dokonuje zakupu towaru w obniżonej cenie z powodu określonego defektu produktu, o którym w chwili zakupu wie i go akceptuje - defekt ten nie będzie podlegał reklamacji.
  • w przypadku stwierdzenia w towarze niezgodności z umową (np.usterki, braku elementów, brak parametrów technicznych, o których zapewniał sprzedawca lub które widniały na opakowaniu) przysługuje konsumentom prawo do złożenia reklamacji w okresie dwóch lat od dokonania zakupu. Reklamację należy wówczas złożyć w oparciu o  posiadany dowód zakupu, w formie pisemnej.
  • żywność również podlega reklamacji - zgłaszamy ją na podstawie dowodu zakupu: w terminie 3 dni od chwili otwarcia - w przypadku produktów paczkowanych lub w terminie 3 dni od dokonania zakupu- w przypadku produktów sprzedawanych luzem.
   

Inspektor

Karolina Sobczak-Ryło

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Jeżeli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Treść polityki prywatności, a także informacje o tym, w jaki sposób przetwarzamy Twoje dane osobowe w Urzędzie Miasta Tychy oraz jakie masz związane z tym prawa znajdziesz tutaj. Kontynuowanie przeglądania naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza, że akceptujesz stosowanie plików cookies.