Pierwsze w Polsce Konsumenckie Centrum E-porad już działa
30 lipca 2012 22:45
Stowarzyszenie Konsumentów Polskich we współpracy z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów uruchomiło internetowe centrum porad dla konsumentów. Masz problem i nie wiesz, gdzie szukać porady? Nie wiesz jak skutecznie złożyć reklamację w sklepie? Chcesz zwrócić towar, rozwiązać umowę z usługodaw
Od 16 lipca 2012 r. każdy konsument może skorzystać z bezpłatnej porady prawnej, której udzielą mu za pomocą e-maila doświadczeni prawnicy Stowarzyszenia. Wystarczy dokładnie opisać swoją sprawę i wysłać e-mail na adres porady@dlakonsumentow.pl. Swoje zapytania mogą do Centrum zgłaszać wszyscy konsumenci, mający problem z przedsiębiorcą; porady nie będą natomiast udzielane samym przedsiębiorcom.
„Często nie mamy pewności, jak się zachować, kiedy źle potraktowano nas w sklepie, wykonawca mebli kuchennych wziął zaliczkę i zniknął, a sprzedawca nie chce przyjąć reklamacji butów bądź cieknącego czajnika elektrycznego. W tych i wielu innych sprawach możemy teraz e-mailowo zwrócić się o poradę do specjalistów ze Stowarzyszenia Konsumentów Polskich. I co ważne, taka porada zostanie udzielona bezpłatnie każdemu konsumentowi” - mówi Grażyna Rokicka, Prezes Stowarzyszenia Konsumentów Polskich prowadzącego Konsumenckie Centrum E-porad.
„Zgłaszane do Centrum sprawy mogą dotyczyć różnych problemów konsumenckich. Odpowiedzi pomogą nam lepiej poznać nasze prawa oraz możliwości realizowania roszczeń. W skomplikowanych przypadkach dowiemy się, gdzie jeszcze możemy szukać pomocy” – mówi Małgorzata Cieloch, Rzecznik Prasowy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Projekt finansowany jest ze środków Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Szczegółowe informacje na stronie www.eporady.konsumenci.org
O projekcie Konsumenckie Centrum E-porad
Konsumenckie Centrum E-porad to projekt poradnictwa dla konsumentów świadczonego drogą e-mailową. Każdy konsument może uzyskać bezpłatną poradę prawną wysyłając e-mail na adres porady@dlakonsumentow.pl w zakresie dotyczącym relacji łączącej konsumenta z przedsiębiorcą. Centrum będzie także zbierać i regularnie publikować unikalne statystyki dotyczące aktualnych problemów, z jakimi stykają się konsumenci w kraju.
O Stowarzyszeniu Konsumentów Polskich
Stowarzyszenie Konsumentów Polskich (SKP) jest niezależną, pozarządową organizacją konsumencką, która już od 1995 roku dba o interes konsumentów w Polsce. SKP udziela porad prawnych, konsultuje nowe przepisy konsumenckie, jest organizatorem licznych akcji edukacyjnych, w tym największej konsumenckiej imprezy edukacyjnej w kraju - Targów Wiedzy Konsumenckiej, umożliwia też firmom włączenie „głosu konsumentów” do swoich umów i uzyskanie certyfikatu Dobra Umowa www.dobraumowa.org.
Kontakt prasowy:
Paweł Rokicki
Stowarzyszenie Konsumentów Polskich
tel. / fax: (22) 634 06 68
tel. kom.: +48 501 707 677
e-mail: p.rokicki@konsumenci.org