30 lipca 2012 22:45

Stowarzyszenie Konsumentów Polskich we współpracy z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów uruchomiło internetowe centrum porad dla konsumentów. Masz problem i nie wiesz, gdzie szukać porady? Nie wiesz jak skutecznie złożyć reklamację w sklepie? Chcesz zwrócić towar, rozwiązać umowę z usługodaw

Od 16 lipca 2012 r. każdy konsument może skorzystać z bezpłatnej porady prawnej, której udzielą mu za pomocą e-maila doświadczeni prawnicy Stowarzyszenia. Wystarczy dokładnie opisać swoją sprawę i wysłać e-mail na adres porady@dlakonsumentow.pl. Swoje zapytania mogą do Centrum zgłaszać wszyscy konsumenci, mający problem z przedsiębiorcą; porady nie będą natomiast udzielane samym przedsiębiorcom. „Często nie mamy pewności, jak się zachować, kiedy źle potraktowano nas w sklepie, wykonawca mebli kuchennych wziął zaliczkę i zniknął, a sprzedawca nie chce przyjąć reklamacji butów bądź cieknącego czajnika elektrycznego. W tych i wielu innych sprawach możemy teraz e-mailowo zwrócić się o poradę do specjalistów ze Stowarzyszenia Konsumentów Polskich. I co ważne, taka porada zostanie udzielona bezpłatnie każdemu konsumentowi” - mówi Grażyna Rokicka, Prezes Stowarzyszenia Konsumentów Polskich prowadzącego Konsumenckie Centrum E-porad. „Zgłaszane do Centrum sprawy mogą dotyczyć różnych problemów konsumenckich. Odpowiedzi pomogą nam lepiej poznać nasze prawa oraz możliwości realizowania roszczeń. W skomplikowanych przypadkach dowiemy się, gdzie jeszcze możemy szukać pomocy” – mówi Małgorzata Cieloch, Rzecznik Prasowy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Projekt finansowany jest ze środków Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Szczegółowe informacje na stronie www.eporady.konsumenci.org O projekcie Konsumenckie Centrum E-porad Konsumenckie Centrum E-porad to projekt poradnictwa dla konsumentów świadczonego drogą e-mailową. Każdy konsument może uzyskać bezpłatną poradę prawną wysyłając e-mail na adres porady@dlakonsumentow.pl w zakresie dotyczącym relacji łączącej konsumenta z przedsiębiorcą. Centrum będzie także zbierać i regularnie publikować unikalne statystyki dotyczące aktualnych problemów, z jakimi stykają się konsumenci w kraju. O Stowarzyszeniu Konsumentów Polskich Stowarzyszenie Konsumentów Polskich (SKP) jest niezależną, pozarządową organizacją konsumencką, która już od 1995 roku dba o interes konsumentów w Polsce. SKP udziela porad prawnych, konsultuje nowe przepisy konsumenckie, jest organizatorem licznych akcji edukacyjnych, w tym największej konsumenckiej imprezy edukacyjnej w kraju - Targów Wiedzy Konsumenckiej, umożliwia też firmom włączenie „głosu konsumentów” do swoich umów i uzyskanie certyfikatu Dobra Umowa www.dobraumowa.org. Kontakt prasowy: Paweł Rokicki Stowarzyszenie Konsumentów Polskich tel. / fax: (22) 634 06 68 tel. kom.: +48 501 707 677 e-mail: p.rokicki@konsumenci.org   
Nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Jeżeli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Treść polityki prywatności, a także informacje o tym, w jaki sposób przetwarzamy Twoje dane osobowe w Urzędzie Miasta Tychy oraz jakie masz związane z tym prawa znajdziesz tutaj. Kontynuowanie przeglądania naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza, że akceptujesz stosowanie plików cookies.