„ABC MAŁEGO KONSUMENTA” kampania edukacyjna
W ramach realizowanego zadania w zakresie prowadzenia edukacji konsumenckiej w dniu 25 maja 2017 roku w sali konferencyjnej Centrum Balbina pracownicy biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów zorganizowali warsztaty dla uczniów klas trzecich tyskich szkół podstawowych pod hasłem „ABC MAŁEGO KONSUMENTA”. Zaproszenie spotkało się z ogromnym zainteresowaniem. Ostatecznie w spotkaniu wzięło udział prawie 200 uczniów ze Szkół Podstawowych nr 6, 9, 11, 18, 22 oraz 35.
W pierwszej części spotkania dzieci mogły dowiedzieć się w jakich sytuacjach jesteśmy konsumentami, na co należy zwrócić uwagę podczas codziennych zakupów, jakie są obowiązki sprzedawcy oraz kupującego, jakie towary mogą nabywać samodzielnie dzieci w ich wieku czy też, kto udziela pomocy poszkodowanym konsumentom. W kolejnej części, poprzez zabawę, zorganizowane scenki w zaaranżowanym na potrzeby spotkania sklepiku, uczniowie mogli przećwiczyć dokonywanie zakupów według przygotowanej uprzednio listy. Chętni składali do sprzedającego reklamację wadliwych towarów. Informacje przekazywano dzieciom w formie przyjaznej, kolorowej prezentacji i kolorowanki.
Spotkanie z Małymi Konsumentami było niecodzienną okazją do wymiany wzajemnych doświadczeń związanych z dokonywanymi zakupami. Dzieci chętnie dzieliły się wiedzą i opowieściami o własnych przygodach w sklepach.
Na pożegnanie, dzieci otrzymały słodki poczęstunek i pamiątkowe gadżety.
Dziękując serdecznie wszystkim uczestnikom warsztatów, zapraszam na kolejne spotkania organizowane przez pracowników Wydziału Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Tychach.
Katarzyna Szostak – Zjawiony
Miejski Rzecznik Konsumentów