Jak złożyć reklamację?
Kupujący posiada dwie, równolegle istniejące, alternatywne drogi składania reklamacji. Możliwe jest oparcie roszczeń na zasadach:
RĘKOJMI
tj. uprawnienie przysługujace konsumentowi wobec sprzedającego wynikające z ustawy kodeks cywilny
lub
GWARANCJI
tj. uprawnienie przysługujace konsumentowi wynikające z ewentualnie wydanej karty gwarancyjnej wobec podmiotu wskazanego w dokumentcie jako gwarant np. producent, dystrybutor, serwis itp.
Pamietaj!
O wyborze drogi reklamacyjnej decyduje kupujący, a NIE sprzedawca.
W zależności od wyboru jednej z ww. dróg dochodzenia roszczeń, zastosowanie bedą miały odmienne uregulowania w zakresie np. dopuszczalnych żądań reklamacyjnych, terminu rozpatrzenia reklamacji, terminu realizacji roszczeń, czasu odpowiedzialności itp.
Przed podjęciem decyzji zapozanaj się z zapisami karty gwarancyjnej (o ile została wydana) oraz porównaj te zapisy z uprawnieniami przysługującymi każdemu kupującemu z tytułu rękojmi.