22 marca 2018 16:33

Przeczytaj ten artykuł, aby dowiedzieć się, czym różni się gwarancja od braku zgodności towaru z umową!

 

 

Kupujący posiada dwie, równolegle istniejące, alternatywne drogi składania reklamacji. Możliwe jest oparcie roszczeń na zasadach:

      RĘKOJMI

tj. uprawnienie przysługujace konsumentowi wobec sprzedającego wynikające z ustawy kodeks cywilny (dla towarów i usług zakupionych do 31 grudnia 2022 roku)

 oraz BRAKU ZGODNOŚCI TOWARU Z UMOWĄ 

tj. uprawnienie przysługujace konsumentowi wobec  sprzedającego  wynikające z ustawy o prawach konsumenta (dla towarów zakupionych od 1 stycznia 2023 roku)

 

lub GWARANCJI

tj. uprawnienie przysługujace konsumentowi wynikające z ewentualnie wydanej karty gwarancyjnej wobec podmiotu wskazanego w dokumentcie jako gwarant np. producent, dystrybutor, serwis itp.

 

 

 

Podstawa prawna

 

 

Żądanie reklamacyjne

 

W zależności od wyboru jednej z ww. dróg dochodzenia roszczeń, zastosowanie bedą miały odmienne uregulowania w zakresie np. dopuszczalnych żądań reklamacyjnych, terminu rozpatrzenia reklamacji, terminu realizacji roszczeń, czasu odpowiedzialności itp.  

 

 

 

Termin rozpatrzenia reklamacji

 

Przed podjęciem decyzji zapozanaj się z zapisami karty gwarancyjnej (o ile została wydana) oraz porównaj te zapisy z uprawnieniami przysługującymi każdemu kupującemu z tytułu rękojmi.

 

 

 

 

 

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Jeżeli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Treść polityki prywatności, a także informacje o tym, w jaki sposób przetwarzamy Twoje dane osobowe w Urzędzie Miasta Tychy oraz jakie masz związane z tym prawa znajdziesz tutaj. Kontynuowanie przeglądania naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza, że akceptujesz stosowanie plików cookies.