Reklamacja imprezy turystycznej
23 stycznia 2020 11:51
PODSTAWA PRAWNA
ustawa z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych
Podmiot odpowiedzialny
Rreklamacje z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy należy kierować bezpośrednio do organizatora imprezy turystycznej.
W przypadku nieprawidłowego wykonywania umowy w trakcie imprezy klient powinien niezwłocznie zawiadomić o tym fakcie wykonawcę usługi oraz organizatora.
Niezależnie od zawiadomienia, klient może już po powrocie z imprezy turystycznej złożyć pisemną reklamację.
Zgłoszenie reklamacyjne musi zawierać:
- dane reklamującego
- dane adresata
- numer rezerwacji / umowy
- opis nieprawidłowości (warto załączyć dodatkowe dowody np. zdjęcia)
- dokładnie sprecyzowane żądanie (np. konkretna kwota rekompensaty)
Termin rozpatrzenia reklamacji - BRAK
Obowiązujące obecnie przepisy nie regulują terminu, w którym konsument powinien otrzymać odpowiedź na swoją reklamację.
Przedawnienie
Roszczenie przedawnia się z upływem 3 lat.