12 kwietnia 2024 12:04

Instytucja finansowa rozpatruje reklamację nie później niż w ciągu 30 dni od dnia otrzymania reklamacji.  W szczególnych wypadkach okres ten może zostać wydłużony do 60 dni.

 

Do zachowania  terminu wystarczy wysłanie odpowiedzi na reklamację przed jego upływem. 

 

Decyzja powinna być dostarczona konsumentowi w formie papierowej lub na innym trwałym nośniku informacji.

 

Przekroczenie terminu skutkuje uznaniem przez instytucję finansową reklamacji konsumenta za zasadną.

 

 

Podstawa prawna: art. 2 pkt 2, art. 3-10 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Jeżeli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Treść polityki prywatności, a także informacje o tym, w jaki sposób przetwarzamy Twoje dane osobowe w Urzędzie Miasta Tychy oraz jakie masz związane z tym prawa znajdziesz tutaj. Kontynuowanie przeglądania naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza, że akceptujesz stosowanie plików cookies.