Przeniesienie usługi na nowy adres
Zmiana adresu zamieszkania to jeden z wielu powodów, dla których konsumenci chcą rozwiązać umowę lub przenieść usługę telekomunikacyjną na nowy adres.
Pamiętaj, że usługa telekomunikacyjna (nawet mobilna) zazwyczaj w umowie, przypisana jest do konkretnego adresu. Zazwyczaj jest to Twój adres zamieszkania.
W sytuacji, gdy się przeprowadzasz - operator NIE MA OBOWIĄZKU - przeniesienia usługi na nowy adres.
Jeśli z przyczyn technicznych (np. brak zasięgu lub infrastruktury w nowej lokalizacji) nie będzie takiej możliwości po stronie operatora, rozwiązanie umowy terminowej następuje z Twojej winy.
Oznacza to, że operator ma prawo naliczyć karę umowną za przedterminowe rozwiązanie kontraktu.
Co możesz zrobić?
Jeśli przyczyną przeprowadzki są jakiejś szczególne okoliczności (np. pogorszenie finansów, trudna sytuacja życiowa, choroba bliskiej osoby itp.) możesz zwrócić się do operatora z prośbą o nienaliczanie kary umownej z uwagi na wyjątkową sytuację.
Możesz spróbować "sprzedać" umowę osobie, która zamieszka w Twojej dotychczasowej lokalizacji lub znaleźć kogoś, kto mieszka w obszarze świadczenia usług przez danego operatora i przenieść umowę na tą osobę, za jej zgodą (cesja umowy).