Procedura reklamacyjna
TREŚĆ REKLAMACJI:
- Imię i nazwisko oraz adres zamieszkania konsumenta
- Numer telefonu i/lub numer umowy
- Określenie przedmiotu reklamacji - opis problemu
- Opis okoliczności uzasadniających reklamację
- Roszczenie
- Podpis konsumenta
FORMA ZŁOŻENIA REKLAMACJI:
w każdej jednostce operatora, za pośrednictwem poczty lub drogą elektroniczną (jeśli przedsiębiorca przewiduje taką możliwość).
TERMIN NA ROZPATRZENIE REKLAMACJI:
30 dni od dnia jej złożenia. Do zachowania terminu wystarczające jest nadanie przez przedsiębiorcę odpowiedzi ww. terminie. W sytuacji niedochowania przez przedsiębiorcę ww. terminu, zgodnie z mocą ustawy reklamacja zostaje uznana za zasadną.
PRZEDAWNIENIE ROSZCZEŃ
Roszczenia wynikające z umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych przedawniają się z upływem 3 lat. Termin przedawnienia liczy się od dnia wymagalności, tj. ostatniego dnia, do którego należało uregulować żądaną przez przedsiębiorcę kwotę. Obecnie upływ okresu przedawnienia uwzględniony jest przez sąd tylko na zarzut strony postępowania, nie z urządu.
Podstawa prawna:
art. 108 ustawy z dnia 16 lipca 2004 roku - Prawo telekomunikacyjne
art. 118-125 kodeksu cywilnego