Aktualności

Koniec z problemem podwójnego ubezpieczenia
Koniec z problemem podwójnego ubezpieczenia
27 lutego 2012 13:39
W dniu 11 lutego 2012 roku weszły w życie przepisy zmieniające ustawę o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych, zwaną dalej Ustawą. Poniżej postaram się przedstawić najważniejsze zmiany wynikające z ostatniej noweliz
Zawiadomienie złożone przez Rzecznika Konsumentów w Tychach zakończone sukcesem
Zawiadomienie złożone przez Rzecznika Konsumentów w Tychach zakończone sukcesem
13 stycznia 2012 10:39
Zawiadomienie złożone przez Miejskego Rzecznika Konsumentów w Tychach dotyczące podejrzenia stosowania przez spółkę Internetq Poland nieuczciwych praktyk rynkowych polegających na wprowadzaniu konsumentów w błąd w konkursie  "BMW od Orange. Druga edycja" doprowadziło do ukarania przez Urząd Ochrony
Zimowa akcja UOKiK:     "Nie bądź jeleń, weź paragon"
Zimowa akcja UOKiK: "Nie bądź jeleń, weź paragon"
12 stycznia 2012 11:51
Trochę czasu, znajomość podstawowych praw konsumentów oraz dowód zakupu – to niezbędny zestaw podczas składania reklamacji. Łatwiej dochodzić swoich praw, gdy mamy paragon. Warto o tym pamiętać, kupując nie tylko na zimowych wyprzedażach
Nowe zasady udzielania kredytów konsumenckich
Nowe zasady udzielania kredytów konsumenckich
5 stycznia 2012 12:20
18 grudnia 2011 roku weszły w życie nowe przepisy regulujące zasady udzielania kredytów konsumenckich - ustawa z dnia 12 maja 2011 roku o kredycie konsumenckim. Przez kredyt konsumencki rozumie się natomiast każdy kredyt zaciągnięty na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej, jak r
Czy można zwrócić niechciany prezent?
Czy można zwrócić niechciany prezent?
5 stycznia 2012 10:03
W grudniu 2011 roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przeprowadził badania, w wyniku których sprawdzono wiedzę konsumentów w zakresie przysługujących im praw. Aż 37% respondentów w przeprowadzonej ankiecie było błędnie przekonanych o przysługującym im prawie do zwrotu towaru, który jest niet
"Kupuj bez ryzyka" - nowa kampania edukacyjna Stowarzyszenia   Konsumentów Polskich
"Kupuj bez ryzyka" - nowa kampania edukacyjna Stowarzyszenia Konsumentów Polskich
4 października 2011 11:59
Wybuchająca zapalniczka, grzechotka, z której groszki wpadają wprost do malutkiej buzi dziecka, niebezpieczny samochód – niestety, my konsumenci nie możemy się czuć całkiem bezpieczni mimo, iż bezpieczeństwo gwarantują nam przepisy i instytucje państwowe.   „Kupuj bez...
Akcja UOKiK "Nie bądź jeleń, weź paragon"
Akcja UOKiK "Nie bądź jeleń, weź paragon"
11 lipca 2011 9:20
Ministerstwo Finansów i Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w ramach akcji "Nie bądź jeleń, weź paragon" przypominają o konieczności wystawiania oraz przechowywania paragonów. Dowód zakupu musimy otrzymać niezależnie od miejsca sprzedaży produktu. Musi nam go wydać m.in. sprzedawca w sklepie, n
O czym należy pamiętać przed urlopem?
O czym należy pamiętać przed urlopem?
13 czerwca 2011 13:03
W związku ze zbliżającym się okresem urlopowym Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina o prawach i obowiązkach konsumentów związanych z usługami turystycznymi. Na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=2095 znajdą Państwo szczegółowe informacje...
Kara dla biura poróży Itaka
Kara dla biura poróży Itaka
13 czerwca 2011 12:42
W wyniku przeprowadzonej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów kontroli stwierdzono, że organizator, biuro podróży Itaka, nie podawał rzetelnych i pełnych informacji, m.in. na temat zgłaszania nieprawidłowości podczas trwania imprezy turystycznej. W stosowanych wzorcach umownych...
Czy możliwy jest zwrot towaru do sklepu?
Czy możliwy jest zwrot towaru do sklepu?
19 kwietnia 2011 10:08
Bardzo często zdarza się, że po dokonanych zakupach dochodzimy do wniosku, że zakupiony towar nie jest nam potrzebny, przestał nam się podobać bądź okazał się być nietrafionym prezentem. Konsumenci będąc w przekonaniu o możliwości zwrotu towaru, udają się do sprzedawcy, gdzie spotykają się z...
Nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Jeżeli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Treść polityki prywatności, a także informacje o tym, w jaki sposób przetwarzamy Twoje dane osobowe w Urzędzie Miasta Tychy oraz jakie masz związane z tym prawa znajdziesz tutaj. Kontynuowanie przeglądania naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza, że akceptujesz stosowanie plików cookies.